یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
بزرگداشت شهیدهنیه در مشهد

حوزه / استاد حوزه علمیه مشهد گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی در دنیا مدعی است بالاترین امکانات نظامی را دارد، اما برای مقابله با جبهه مقاومت به زنان و کودکان غزه حمله می‌کند، که این نشان قدرت صهیونیستی نیست، بلکه نشان ضعف و هراس آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد نوروس حمید عضو اتحادیه دانشجویان فلسطینی شامگاه شنبه در اجتماع تشکل‌های مردمی مشهد در بزرگداشت مجاهد شهیداسماعیل هنیه در مسجد میرزای ناظر، اظهار داشت: ما از پدران و مادران و اجداد خود درس گرفته‌ایم مهریه فلسطین خون و مقاومت است.

وی بابیان اینکه بزرگترین مقام شیعیان در حال حاضر بر شهید اسماعیل هنیه نماز خواند، خاطرنشان کرد: امید داریم شاهد عزت بیش از پیش اسلام در دنیا باشیم، عزتی که دشمن دیگر جرات حرف زدن نداشته باشد، راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

این فعال فلسطینی، با اشاره به اهمیت مسئله غزه و فلسطین اضافه کرد: با کار فرهنگی به نسل جدید باید مسئله فلسطین را بیان کنیم، فعالیت فرهنگی می‌تواند به وحدت در بین کشورهای منطقه کمک کند و فراموش نکنیم عاقبت مقاومت شهادت یا پیروزی است.

در ادامه حجت الاسلام محمدالهی خراسانی استادحوزه در این مراسم به ضرورت مقابله با شیطنت‌های دشمن اشاره کرد و گفت: هر چقدر ضربه دشمن جسورانه باشد، باید پاسخ مردانه باشد، به‌طوری که دشمن را از تحرکات بعدی باز بدارد و پشیمان کند.

وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه یادآور شد: قُلْ إِنْ کانَ آباؤُکُمْ وَ أَبْناؤُکُمْ وَ إِخْوانُکُمْ وَ أَزْواجُکُمْ وَ عَشیرَتُکُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسادَها وَ مَساکِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللهِ ‌ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ فی سَبیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّی یَأْتِیَ اللهُ‌ بِأَمْرِهِ وَ اللهُ‌ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقینَ، بگو: «اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفه‌ شما و اموالی که به دست آورده‌اید و تجارتی که از کساد شدنش می‌ترسید و خانه‌هایی که به آن علاقه دارید، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راه او محبوب‌تر است، در انتظار این باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند و خداوند گروه فاسقان را هدایت نمی‌کند».

وی با بیان اینکه در معادلات اصلی حکمرانی، مبنا اطاعت از حق و بندگی خدا و پیروی از اولیای الهی است و ابراز کرد: در دنیای غرب امروز خداخواهی مطرح نیست، بلکه آنچه منافع فردی را کسب می‌کند ملاک است و در مقابل ما نیز باید تکلیف خود را مشخص کنیم آیا حاضریم به خاطر منافع فردی و دنیوی مسلمانی را کنار بگذاریم؟

استاد حوزه تصریح کرد: مسئله اول کشور ما معیشت و اقتصاد است اما این تفکر که اگر این مسئله را حل نکنند حاضریم ارزش‌ها و اعتقادات خود را زیر پا بگذاریم، این اندیشه مسلمان واقعی نیست، کسی که یا حسین می‌گوید باید در تنگناها و سختی‌ها نیز مقاومت کند.

وی با بیان اینکه به خاطر شرایط اقتصادی نباید با جنایتکاران عالم کنار آمد هم اندیشه‌ای غلط است، به داستان طالوت در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار کرد: اگر در معادلات مواجه با دشمن صرفا مادی باشد، پیروزی اتفاق نخواهد افتاد، ایمان قوی نصرت الهی و امدادهای غیبی است، همان طور که در قرآن کریم به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از عملیات وعده صادق عده‌ای اعتقاد داشتند در صورتی که ایران به اسرائیل حمله کند بلافاصله اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد، گفت: این در صورتی است که پس از عملیات وعده صادق حتی یک روز هم ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی ایران تعطیل نشد و همه به فعالیت روزانه خود مشغول بودند.

حجت الاسلام الهی خراسانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته به خاطر ضعف و استیصالی که در مقابل جبهه مقاومت دارد، در حالی که در دنیا مدعی است بالاترین امکانات نظامی را دارد، بهترین اسلحه‌های نقطه زن را دارد، اما برای مقابله با جبهه مقاومت به زنان و کودکان غزه حمله می‌کند، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس را بمباران می‌کند که این نشان قدرت صهیونیستی نیست، بلکه نشان ضعف و هراس آنها است.

گفتنی است در اجتماع تشکل‌های مردمی مشهد در بزرگداشت مجاهد شهید اسماعیل هنیه و مطالبه‌ مجازات سخت جنایتکاران صهیونیست، حجت الاسلام سید محمدی امین موسوی نیز به شعرخوانی حماسی پرداخت.

این برنامه با همکاری تشکل‌های فتیه، طلبگی ربیون، مادرانه و جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی، جبهه عدالتخواه مردمی مشهد، حسینیه هنر، گروه فرهنگی شهید القدس، مجتمع آموزشی شهید برونسی، مجمع بانوان یاری‌دهنده نظام اسلامی(مبین)، مجمع اسلامی حبل‌الله، مجموعه نخبگانی لبیک برگزار شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha